سينماي داستاني صنايع‌دستي را به خانه‌ها مي‌برد

به گزارش ميراث آريا (CHTN)، معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در سومين نشست هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي و رسانه با بيان اين مطلب گفت: صنايع دستي به عنوان يک رسانه که از گذشته تا به امروز به طور مستمر فعال بوده است، مي‌تواند همگام با رسانه‌هاي مدرن حرف‌هاي زيادي براي گفتتن داشته باشد.

جعفري جلوه ادامه داد: هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور ما از ارزش افزوده بالايي برخوردار است که بخش مهمي از اين ارزش افزوده در بخش‌هاي مختلف فرهنگي و اقتصادي به تنوع و کيفيت توليدات کشورمان مربوط مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه سينماي ملي، سينماي هويت است، اظهار داشت: ‌تمامي تلاش ما نيز در اين بخش در آينده معطوف به معرفي و رساندن هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي به جايگاه اصلي خود از طريق همين رسانه ملي خواهد بود.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصريح کرد: امروز با توجه به توانمندي‌هاي بالايي که در بخش سينما وجود دارد، بهره مندي از اين عرصه، در حفظ و ماندگاري روح صنايع‌دستي و هنرهاي‌سنتي تأثير بسزايي خواهد داشت.

جعفري جلوه با بيان اينکه سينماي مستند با ارائه فيلم‌هاي کوتاه و بلند در اين بخش حرف‌هاي زيادي براي گفتن خواهد داشت، گفت: سينماي داستاني به عنوان سينماي زندگي ايراني صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي را ميان خانواده‌ها مي‌برد و اين هدف متعالي ما خواهد بود.

وي به انعقاد تفاهم نامه مشترک ميان دو معاونت در زمينه همکاري‌هاي مشترک اشاره کرد و افزود: فراهم کردن بستري مناسب در زمينه مطالعات نظري و پژوهش در کنار ارائه توليدات مشترک سينمايي در دو وجه سينمايي و مستند از طريق اين تفاهم‌نامه صورت جدي به خود مي‌گيرد.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: جشنواره بخش مهمي از فعاليت مشترک دو طرف را مي‌تواند تشکيل دهد ضمن اينکه در حال حاضر يکي از مهمترين نيازهاي اين بخش تأليف متوني از تاريخ هنر است که با فراهم شدن بستر اين همکاري‌ها عملي مي‌شود.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: در بخش تأليفات و چاپ متون تاريخي هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي کشور نياز جدي احساس مي‌شود و معاونت سينمايي سعي دارد در حفظ تاريخ اين بخش از فرهنگ کشورمان نهايت تلاش را داشته باشد.

وي خاطرنشان کرد: معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش خود را براي برگزاري هر چه بهتر دومين جشنواره فيلم و عکس هنرهاي سنتي و صنايع‌دستي در سال آينده انجام مي‌دهد که البته بخشي از آن به هزينه‌ها مربوط مي‌شود و تلاش دو طرف را در تأمين اعتبار مورد نياز، مي‌طلبد./111

انتهای پیام/

کد خبر 1387110320